четверг, 30 апреля 2020 г.

Карантин. Рекомендації щодо оцінювання успішності учнів.



   Перш за все хочу наголосити, що вимоги до оцінювання учнів під час дистанційного навчання викладені у листі МОН від 16.04.2020 №1/9-213 "Щодо проведення підсумкового оцінювання та організованого завершення 2019-2020 навчального року"
Вважаю за потрібне прокоментувати деякі розділи листа і наголосити на важливих моментах.
І так:
Поточне та формувальне оцінювання
Основною метою оцінювання учнів в умовах дистанційного навчання є не перевірка і контроль, а забезпечення зворотного зв’язку вчителя з учнями. Тому в організації щоденного освітнього процесу варто надавати пріоритет не поточному, а формувальному оцінюванню, яке передбачає надання учням підтримки, коригування засобів та методів навчання у випадку виявлення їх неефективності. Результати виконаних учнями самостійних робіт мають використовуватися для відзначення їх успіхів, аналізу помилок, планування подальшої роботи з опанування навчального матеріалу в умовах дистанційного навчання. Тобто для учня формувальне оцінювання є швидше засобом мотивації і коригування набутих компетенцій. Вчителю варто звернути увагу на індивідуальні потреби та особливості фізичної підготовки учня і запропонувати рухову активність, яка б використовувала  сильні сторони підготовки на даному етапі навчання і сприяла формуванню нових вмінь. Результати формувального оцінювання варто фіксувати і при  нагоді обговорювати з батьками, з метою того ж зворотнього зв'язку та залучення батьків до організації і контролю здорового життєвого простору дитини.
Поточне оцінювання вчителі можуть здійснювати в усній і письмовій формах, застосовуючи такі його види: тестування, практичні, контрольні, діагностичні роботи, дослідницькі та творчі проекти, есе, усні співбесіди та опитування тощо. Кількість робіт, які підлягають поточному оцінюванню та передбачають фіксацію оцінки у класному журналі, під час дистанційного навчання варто оптимізувати з метою уникнення перевантаження учнів.
Спілкуючись з колегами і вирішуючи проблеми поточного оцінювання учнів в умовах дистанційного навчання я можу рекомендувати використання тестів та творчих завдань, складання короткотривалих проектів 
                                            https://osvita.ua/school/lessons_summary/edu_technology/33260/
чи дослідження окремих елементів спорту на відео та інтернет ресурсах. Фіксування на відео виконання фізичних вправ чи елементів спортивних ігор використовувати в поточному оцінюванні я не рекомендую з кількох причин. По-перше, технічне забезпечення не є обов'язковим для учнів, а значить ми не можем створити рівні умови при виконанні нормативу для всіх учасників навчання. По-друге, відео з певних ракурсів може не відобразити достовірність виконання вправи належним чином. З цієї ж причини  не рекомендую використовувати і відеоконференції. Технічний збій чи низька швидкість передачі даних  призведуть до втрати інформації, що може створити конфліктні ситуації. Тим не менш МОН пропонує використовувати окремі навчальні платформи.
Якщо вчитель застосовує одну з платформ для дистанційного навчання (Googleclassroom, Moodle, Naurok тощо), він може налаштувати опцію переходу учня до наступної теми за умови виконання перевірочного завдання за вивчену тему. Це дозволить зменшити навантаження на вчителя, пов’язане з «ручною» перевіркою завдань, а учню - здійснювати самооцінювання успішності оволодіння навчальним матеріалом.
Більш традиційний підхід передбачає передачу виконаних письмових робіт (зроблених на комп’ютері або сфотографованих) через електронну пошту або платформу Googleclassroom, Moodle та інші, один із месенжерів (Viber, Facebook, WhatsApp тощо).
Усні завдання можуть бути оцінені учителем безпосередньо через Skype, Zoom або будь-який месенджер, що забезпечує відеозв’язок у синхронному режимі або перевірені опосередкованим способом через відео або аудіо файли, надіслані учнями на пошту вчителя.
Підсумкове оцінювання
Під час організації освітнього процесу з використанням дистанційних технологій навчання в умовах карантину підсумкове оцінювання (тематичне, семестрове та річне) може здійснюватися віддалено, із використанням цифрових технологій для всіх здобувачів освіти, незалежно від форми, за якою вони здобувають освіту (очної (денної та вечірньої), заочної, дистанційної, мережевої, сімейної (домашньої), екстернатної, педагогічного патронажу).
Підсумкова оцінка за семестр виставляється з урахуванням результатів поточного, тематичного оцінювання, оцінювання різних видів мовленнєвої діяльності, отриманих учнями під час дистанційного навчання та до його початку. Якщо з навчального предмета не передбачено тематичних підсумкових робіт, підсумкова оцінка може виставлятися за результатами поточного оцінювання. Учні, які не мають результатів поточного оцінювання з об’єктивних причин, можуть бути оцінені за результатами проведення семестрової контрольної роботи.
Для забезпечення рівних умов проходження оцінювання всіма учнями рекомендовано запровадити гнучкий графік проведення підсумкових контрольних робіт за II семестр, загальна тривалість якого має становити не менше двох тижнів. Якщо передбачається пересилання завдань та результатів оцінювання хоча б одним учнем засобом поштового зв’язку (за відсутності Інтернету та/або технічних засобів навчання), бажано збільшити часовий період, відведений для проходження підсумкового оцінювання. Рекомендовано попередньо надіслати учням графік проведення всіх видів оцінювання, у якому буде зазначатися:
- форма та вид оцінювання з кожного навчального предмета;
- необхідні для цього ресурси;
- дата та тривалість проведення оцінювання (для синхронного режиму);
- дата та час розміщення завдань, кінцевий термін та спосіб їх подання
(для асинхронного режиму).
 Синхронних режим-коли вчитель і учень працюють одночасно підтримуючи контакт. Асинхронний режим-коли вчитель формулює завдання і встановлює термін його виконання і використання певних електронних ресурсів. Наприклад: "Скласти план ранкового тренування і підібрати 10 вправ на розвиток гнучкості". Відповідь надіслати на електронну адресу (месенжер, тощо) до 13.00 год. 05.05.2020 р.
Учитель має отримати зворотній зв’язок від усіх учнів щодо ознайомлення з графіком та наявності технічної можливості виконати та надіслати завдання у зазначений термін. Якщо хтось з учнів не має можливості виконати завдання, передбачити для них інший спосіб проходження оцінювання та пересилання матеріалів.
Якщо оцінювання проводиться в синхронному режимі, рекомендовано передбачити додаткову можливість його проходження для учнів, які не мають технічних засобів навчання або постійного підключення до мережі Інтернет, а також для тих, у кого відбувся технічний збій під час проходження оцінювання.
Тематичні та семестрові підсумкові роботи, які було проведено в умовах дистанційного навчання під час карантину, записуються в класному журналі без зазначення дати їх проведення.
Річне оцінювання виставляється з урахуванням результатів оцінювання
за перший та другий семестри навчального року.


    Також корисною для вчителів буде і публікація за посиланням нижче.
https://nus.org.ua/questions/otsinyuvannya-v-dystantsijnomu-navchanni-zapytannya-vidpovidi/

Комментариев нет:

Отправить комментарий